Nasza firma oferuje projekty dopasowane do indywidualnych potrzeb od koncepcji do produktu. Opracowujemy wstępną analizę zadania, schemat, rysunki produkcyjne. Projektujemy maszyny/systemy które nie mogą być kupione spośród standardowych produktów. Pomożemy Ci w rozwoju, modyfikacji, testach nowych i istniejących maszyn. Nasz zespół opracuje modele 3D oraz rysunki produkcyjne 2D.
Opracowujemy też systemy pneumatyczne, elektryczne i automatykę.
NASZE GŁÓWNE SPECJALIZACJE:
- Napędy hydrostatyczne jazdy, pojazdy szynowo-drogowe wg EN 15746 - Railway - Track - Road-rail machines
- Mobilne podesty robocze wg normy EN 280
- Maszyny instalowanie na pojazdach (podesty robocze, żurawie przeładunkowe)
- Maszyny do podnoszenia (EN 1493 - Vehicle lifts, EN 12999 - Cranes. Loader cranes, EN 13000 - Cranes. Mobile cranes)
- Systemy zasilanie pras hydraulicznych wg EN ISO 16092 - Machine Tools Safety - Presses...., cylinders for presses
NAPĘDY HYDROSTATYCZNE POJAZDÓW / NAPĘDY SZYNOWE
ZASILANIE PRAS HYDRAULICZNYCH
Najbardziej rozpowszechnione systemy zasilania pras hydraulicznych są oparte na zwykłym silniku indukcyjnym pracującym ze stałą prędkością obrotową co w połączeniu z pompą zębatą daje stały wydatek oleju. Jeśli chcemy utrzymać nacisk przez dłuższy czas trzeba zadać odpowiednie ciśnienie zaworem przelewowym. Taka praca nawet w niedługim czasie powoduje znaczne straty energetyczne oraz grzanie oleju na skutek dławienia (w zaworze przelewowym). Takie systemy cechują się również stałą prędkością postępową. Idąc o krok dalej, można wykorzystać siłownik o dwóch średnicach. Używając mniejszej średnicy powodujemy zwiększoną prędkość w czasie zbliżania narzędzia do produktu, po czym przełączamy zasilanie na większą średnicę siłownika aby wykorzystać maksymalny nacisk.
Odkąd silniki indukcyjne o regulowanej prędkości (serwo napędy) są dostępne w coraz niższych cenach możemy wykorzystać ich zalety również w prasach hydraulicznych. Nawet w połączeniu z pompą o stałej objętości możemy bardzo płynnie i precyzyjnie kontrolować prędkość postępową prasy.
Na rynek (zwłaszcza motoryzacji i lotnictwa) wchodzi coraz więcej produktów kompozytowych których proces produkcji wymaga długiego czasu utrzymania pod naciskiem prasy. Często, kilkunastominutowy czas utrzymywanie nacisku jest dłuższy niż czas usunięcia produktu i załadowania nowego materiału. Zwłaszcza w tym zastosowaniu doskonale sprawdza się serwo napęd. Po osiągnięciu zadanego obciążenia prasy nie przelewamy oleju przez zawór przelewowy ale utrzymujemy stały moment serwo napędu trzymając w ten sposób stałe ciśnienie w siłowniku. Przy takim cyklu pracy zwykłe, stało-obrotowe rozwiązanie zasilania powoduje znaczne grzanie oleju (straty energetyczne), konieczność większego zbiornika oraz chłodnicy oleju natomiast zastosowanie serwo napędu eliminuje potrzebę chłodnicy i pozwala na zastosowanie znacznie mniejszego zbiornika.